Strona główna
Forum
Księga gości
Rozdroża
Nasze bannery





Baldur's Gate

 Klasa postaci jest to inaczej profesja, coś w stylu kariery. Wybierając klasę, musimy się dobrze zastanowić, co chcemy by nasz bohater robił. Każda klasa ma inne specjalne zdolności. Członkowie niektórych klas mogą używać czarów, lecz są ograniczeni np. tylko do zbroi skórzanej. Takie same ograniczenia mogą też dotyczyć broni. Ciekawy jest taki przykład: Złodziej może używać łuku krótkiego, a długiego już nie. Wieloklasowcy dzielą wady i zalety obu klas.

Wojownik to rycerz i mistrz w posługiwaniu się bronią żołnierską. Nie ma sobie równych we władaniu mieczami, bądź toporami. Walka jest jego żywiołem. Można go spotkać nie tylko na polu bitwy, ale także walczącego z potworami. Prawdziwy rycerz powinien być silny i zdrowy.
Cecha podstawowa: Siła

Łowca to wojownik i myśliwy. Biegle posługuje się bronią. Jest ściśle związany z naturą i często pomaga zagubionym wędrowcom. Najczęściej spotyka się łowcę wyposażonego w długi łuk. Aby żyć pełnią życia musi wyczuwać bliskość natury.
Cecha podstawowa: Kondycja

Paladyn to święty człowiek, szlachetny i prawy rycerz. Tak jak wojownik jego żywioł to walka. Kieruje się on zawsze drogą sprawiedliwości, pobożności i rycerskości. Stara się, by inni mogli brać z niego przykład i podziwiać jego szlachetne czyny. Jest niezwykle uczynnym człowiekiem.
Cecha podstawowa: Charyzma

Kapłan zaspokaja duchowe potrzeby wspólnoty. Jest zarówno obrońcą jak i uzdrowicielem. Nie jest jednak niechętny w walce. Gdy istnieje zagrożenie złem, kapłan bez wahania wyruszy, by odszukać je i zniszczyć. Dotyczy to również złych kapłanów, którzy jednakże niszczą dobro.
Cecha podstawowa: Mądrość

Druid jest kapłanem natury i neutralności. Troszczy się o wszystko, co jest związane z przyrodą. Nienawidzi ludzi, bądź innych istot, którzy niszczą naturę. Wykorzystuje swe moce do chronienia i zachowania równowagi w świecie.
Cecha podstawowa: Charyzma

Mag to mistrz magicznej energii, który wykorzystuje ją i kształtuje w czary. Magowie prawie przez całe życie uczą się nowych "sztuk" magicznych. Istnieje wiele szkół magii. Magowie starają się odwiedzić ich jak najwięcej i poszerzyć swoją wiedzę. Wielki zakres wiedzy czyni ich świetnymi towarzyszami podróży.
Cecha podstawowa: Inteligencja

Złodziej to zręczny łotrzyk, wykorzystujący swe zdolności w dobrej lub złej sprawie. Cechuje się on sprytem, zwinnością i przebiegłością. Tylko od niego zależy, czy wykorzysta swe zdolności przeciw bogatym kupcom, biednemu mieszczaństwu, czy władzy gnębiącej swoich poddanych.
Cecha podstawowa: Zręczność

Bard jest również łotrzykiem ale znacznie różniącym się od złodzieja. Kroczy przez świat dzięki swemu wdziękowi i urodzie. Bardowie znają świetne dowcipy i wiele pieśni. Są chodzącymi "magazynami plotek". Bard wie kto z kim, gdzie i kiedy, oraz jak i po co?. Większość bardów to łajdacy, ale mimo to ich opowieści i pieśni są z radością witane niemal wszędzie.
Cecha podstawowa: Charyzma

Wieloklasowa postać doskonali się w dwóch lub więcej klas jednocześnie. Może wykorzystywać zdolności oby klas w dowolnym momencie. Ich doświadczenie jest dzielone po równo, lecz jest kilka ograniczeń. Tylko nieludzie mogą być wieloklasowcami.
Cecha podstawowa: Zależnie od wybranych klas

Mag specjalista poświęca się jednej szkole magii w stopniu wyższym niż normalnie. Dzięki temu rośnie liczba czarów, które może rzucić, lecz nie może rzucać czarów z opozycyjnych szkół. Przy wyborze tej klasy należy ostrożnie rozważyć wady i zalety klasy.
Cecha podstawowa: Inteligencja


Witaj przed Wrotami Fantasy! Przechodząc przez nie wejdziesz do niezwykłego świata fantasy i odkryjesz jego tajemnice...


Jak Ci się podoba oprawa graficzna i układ strony?
Jest super!
Spoko
Taka sobie
Ujdzie
Beznadziejna


Redakcja I Kontakt I Statystyki I Linki